Sep 10, 2016

Mirror Glaze Cake Class Tarikh: Ada 2 class 1. Jumaat 30 September 2016 2. Sabtu 1 Oktober 2016





Salam semua...alhamdulillah saya telah melengkapkan R&D Mirror Glaze Cake saya dengan jayanya.

Hasil yang sangat memuaskan dan insyallah TAHAN LASAK. Glaze boleh digunakan di atas kek yg disapu Butter Cream atau Fresh Cream.

Kek yg telah disapu cream tidak perlu dibekukan.


Kek yg siap tahan suhu bilik lebih 2 jam. Macam2 lagi tips penting yg saya temui sepanjang R&D saya yang akan membuatkan anda akan kata "wahh..senang sebenarnya buat kek ni,"

Ya..sangat senang jika anda follow resepi dan step saya.

Okeh...jika anda berminat nak belajar deco Mirror Glaze Cake , ni details:

Mirror Glaze Cake Class
Tarikh: Ada 2 class
1. Jumaat 30 September 2016
2. Sabtu 1 Oktober 2016

Tempat Bzee Cafe & Bakery, Seremban 2
Pengajar : Zalina Yahaya

Yuran RM250
Deposit RM100
Bank in ke acct maybank bzee cafe & bakery 5051 76100 195
Wasap bukti pembayaran ke 019 282 0053
Bagi tau nama penuh dan date yg anda nak.

Apa yang anda akan belajar dalam class ni:
1. Resepi Mirror glaze saya
2. Chocolate glaze saya
3. Cara coating yg betul supaya kek kemas dan glaze tidak meleleh.
4. Cara mudah membentuk kek menjadi bulat dan licin
5. Coasting
6. Packaging
7. Cara penyimpanan
Dann banyak lagi tip tip lain yg saya akan kongsi sepanjang class.

Anda akan buat 2 jenis kek yang akan dihias menggunakan Mirror Glaze dan Chocolate glaze.

RESEPI PERCUMA: DOUBLE CHOCOLATE MOUSSE CAKE.

Labiu
Zalina